CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 31. oktober 2008

Mikronoveller

Etter å ha lest artikkelen om mikronoveller i A-magasinet må jeg si at jeg ble ganske facinert. Jeg hadde faktisk aldri hørt om noveller med bare seks ord før. De fleste lever idag i en travel tid, med lite tid til å sette seg ned å lese en bok. Derfor mener jeg at dette er en interessant og fin måte å skrive noveller på. Det er ofte at noveller kan bli litt for lange, kanskje du ikke har valgt rett bok. Ernest Hemingway klarte seg utrolig bra, i og med at han bare kunne bruke seks ord. Han skrev dette " For sale; baby shoes, never worn." Mikronoveller får tankene dine til å løpe. Du kan kanskje si at det overlater hele historien opp til deg. Hva skjedde? Det enenste du får er et par hint, helt presis seks ord. Ut i fra de seks ordene skal du formidle noe. Jeg vil si at det er ganske så vanskelig. 

"Lev livet, du lever en gang"    

Bildet er hentet fra Istockphoto



1 kommentarer:

LK sa...

Jeg er ganske fascinert av disse mikronovellene og synes det er utrolig at så mye kan sies med kun 6 ord. Utfordringen er selvfølgelig å finne de rette ordene for å få formidlet hele historien...