CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 20. mars 2009

-XOXO SANDVIKA-


For noen uker siden fikk vi tildelt en ganske så interessant oppgave, som faktisk viste seg å være veldig krevende. Når man skal lage en film, må du ha det rette utstyret og tålmodigheten på plass. Jeg ble veldig fornøyd med gruppen jeg kom på. Jeg kom på gruppe med Stian, Hedvig, Peder, Marie og Jakob. Noen av oss hadde vært på gruppe sammen før, og visste derfor litt hvordan de andre jobbet, og om de var interesserte i å gjøre det bra. Heldigvis var det en arbeidsom gruppe som var klare med utrolig mange ideer. Noen var geniale, andre var umulige. Vi kom frem til at alle skulle spille roller. For eksempel var min rolle oversminket/sossete jente, mens Hedvig hadde en litt dypere emo (emosjonell) stil. Vi brukte den første fredagen (6. mars) til å planlegge hele filmen. Hva vi skulle ha på oss, tema og ideer ble skrevet ned og vi hadde alt klart til filmingen. Vi startet filmingen torsdag 12. mars. Dagen raste av gårde og vi fikk filmet det meste. Fredag 13. mars dro hele gruppen hjem til Hedvig, der vi fikk startet redigeringen og sett gjennom alle klippene. Det var en morsom dag, og jeg lærte nye ting om redigering og andre saker. Resten av filmingen fikk vi tatt på mandag 16. mars, så da var alt klart til redigering. Onsdag 18 mars dro noen av oss hjem til Hedvig der vi fant sanger og fortsatte med redigeringen. Torsdag samlet noen andre fra gruppen seg og gjorde siste "finish" på filmen.

Prosjektet har vært krevende, men utrolig morsomt! Det er nok den morsomste oppgaven jeg har hatt på en skole noen gang! Jeg har lært mye og vi har hatt en flott samarbeid i gruppen. Alle har hjulpet til på sin måte og det er veldig bra. Jeg kan dessverre ikke ta på meg æren for den fantastiske redigeringen, der må vi nok alle takke HEDVIG! Hun har stått på for at filmen skulle blir bra, og det ble den! Jeg er veldig fornøyd med produktet vi klarte å skape, og det er de andre på gruppen også.

Jeg mener at alle filmene var fine på sin måte. Jeg ser i hvertfall en enorm forbedring i forhold til Photostory - presentasjonene vi hadde før jul. Det var mye humor i filmene og alle var absolutt gode reklamefilmer som fremmet Sandvika VGS på en god måte. Jeg synes at filmene var godt gjennomførte, alle sammen. Vi går jo tross alt ikke på media og kommunikasjon, så at vi har fått en slikt godt resultat alle sammen er slettes ikke noen selvfølge.
Bilde er tatt fra Wikipedia

Den pågående konkurransen mellom klassenes filmer ble endelig avgjort. Vinnerfilmen var filmen som vant i 1STB. Det morsomme var at VÅR film vant også på en måte. Den ble kåret til den "morsomste" fimen! Det var jo egentlig ganske bra i og med at vi jobbet veldig mye. 
Du kan se filmen som jeg har lagt ut her på bloggen eller følge denne linken. Håper dere liker den så mye som vi gjør!

0 kommentarer: